فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
مهندس حامد میرشکاریان بابکی - کارشناس ارشد گیاهان دارویی و طب سنتی ایران گیاه درمانی و داروخانه گیاهی هربال طب - راههای مفید برای چاق شدن و افزایش وزن

راهکارهای موثر جهت افزایش وزن و چاق شدن طبیعی افراد لاغر


آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی می‌گوید که افزایش وزن هم مانند کاهش وزن، به اصول و قوانینی نیاز دارد که بر یک رژیم غذایی سالم و ورزش استوار باشد.افرادی که قصد افزایش وزن دارند بیشتربه رژیم غذایی و تمرینات تمرکز کنند.

زود به زود غذا بخورید

اگر اشتهای کمی دارید، سعی کنید زود به زود غذا بخوریدبه غذاهایی که می‌خورید کالری‌های جزئی اضافه کنیدمثلا به صبحانه‌تان، آجیل بیفزایید، از کره‌ی بیشتری روی نان تست‌تان استفاده کنید، و گردو و پسته در ساندویچتان قرار دهیداین کارمیزان چربی و کالری مصرفی شما را افزایش می‌دهد، بدون آنکه حجم غذای مصرفی‌تان بیشتر شده باشد.

مواد غذایی سالم بخورید

از غذاهایی که مملو از چربی‌های اشباع، کالری، و شکر هستند استفاده نکنیدانجام این کار، سلامت شما را به خطر می‌اندازدمقدار بیشتری میوه‌های تازه، سبزیجات و گوشت کم چربی در هر وعده‌ی غذایی قرار دهید.

بین وعده‌های غذایی یک میان وعده مانند ماکارونی کامل با روغن زیتون یا یک ساندویچ با نان گندم کامل بخوریداگر هدفتان افزایش وزن است، ایرادی ندارد که گاهی شیرینی یا کلوچه بخورید، اما فقط کمی!

مایعات بیشتری مصرف کنید

مایعات سالم و پر کالری بیشتری را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید، مایعاتی مانند شیر، آب پرتقال یا آب اناراز نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه و چای شیرین پرهیز کنیدبه گفته‌ی Sharecare.com نباید همراه غذا مایعات بنوشید، زیرا شما را سیر می‌کند و کالری مصرفی‌تان را کاهش می‌دهد.

این کار برای کاهش وزن مفید است، اما برای افزایش وزن مضر می‌باشدبرای افزایش تعداد کالری‌های مصرفی‌تان سعی کنید مایعات را در اواسط صبح و اواسط بعدازظهر مصرف کنید.

تمرین با وزنه

به عنوان بخشی از رژیم تمرینی‌تان، روی تمرینات قدرتی تمرکز کنیدکاردیوی سبک خوب است، اما این نوع ورزش، بیشتر برای کاهش وزن مناسب است تا افزایش وزن.

حداقل سه بار در هفته روی تمام گروه‌های عضلات بدنتان کار کنیدشما می‌توانید این کار را از طریق یک برنامه‌ی تمرینی دایره‌ای برای کل بدن، سه بار در هفته انجام دهید، یا می‌توانید شش روز در هفته، یک روز روی بالای بدن و روز بعد روی پایین بدن کار کنید. تمرینات منظم رشد عضلات بدن را بیشتر می‌کند.

برای چاق شدن از مصرف مواد غذایی چرب مضر بپرهیزید

از چربی‌های ترانس بپرهیزید. شما می‌خواهید چاق و خوش اندام شوید ولی این قبیل مواد غذایی فقط چربی عایدتان می‌کند. تا جایی که می‌توانید مصرف شیرینی‌جات، چیپس، آب نبات و انواع هله‌هوله‌ها را کاهش دهید و به جای آن ماهی تن، سینه‌ی مرغ، بوقلمون، میوه و سبزیجات فراوان مصرف کنید.

 نوشیدن آب را فراموش نکنید

نوشیدن آب زیاد بسیار مهم است مخصوصاً زمانی که ورزش می‌کنید. از بین رفتن آب بدن به انواع مختلف سلامتی را نشانه می‌رود و به شما آسیب می‌زند.

 برای چاق شدن به اندازه بخوابید

 خواب کافی به چاق شدن کمک می‌کند.هرشب حداقل 8 تا10 ساعت بخوابید.

 برای چاق شدن از مکمل‌های غذایی استفاده کنید

برای اینکه زودتر چاق شوید بامصرف مکمل‌ها راحت‌تر وزنتان را بالا ببرید.

افراد لاغر باید در روز 30 دقیقه پیاده روی یا ورزش های لطیف انجام دهند دراین صورت اسید معده این افراد بیشتر ترشح می شود و احساس گرسنگی می کنند.

در پیاده روی تنقلات پرچرب : تخمه آفتابگردان، فندق ،پسته و گردو مصرف کنید.

توصیه های طب سنتی برای چاق شدن افراد لاغر:

افراد لاغر در این 1 ماه باید همراه خود شیرینی های بسیار شیرین مانند باقلوا و حلوا  داشته باشند و هر 1 ساعت یک بار با آب سرد میل کنند.خوردن نوشیدنیهای داغ  معده را شستشو می دهد و باعث دفع مواد قندی ازبدن می شود

صرف عسل بعد از غذا به چاق شدن افراد کمک می‌کند. استحمام با آب خیلی گرم بدن را تحلیل برده و لاغر می‌کند ولی استحمام با آب ولرم بدن را چاق می‌کندوبوهای خوش موجب از بین رفتن ضعف بدن می‌شود(بوی خوش موجب تقویت قلب و اعصاب شده وخون خوب در بدن به جریان می‌افتد و ضعف بدن از بین می‌رود).

افرادی که لاغر هستند، با آب‌های گرم و معدنی استحمام کنند چرا که آب گرم معتدل مواد ضروری را به سمت عضلات پیش می‌برد همچنین روغن مالی با روغن‌هایی که دارای طبیعتی مرطوب دارند مانند بنفشه ،بادام و کنجد بعد از استحمام می‌تواند موجب چاق شدن افراد لاغر شود.

مصرفٰ کنجد با شکر سرخ، گوشت بلدرچین، کبک، کاهو، برنج و نان و غذاهایی که موجب افزایش غلظت و رطوبت در بدن می‌شود همچنین مصرف انار شیرین بعد از برای چاق شدن افراد مناسب است.

فراد لاغر اگر به مدت ۲ ماه از انجیر خیسانده در عرق انیسون به صورت ناشتا استفاده کنند، چاق می‌شوند چرا که انجیر و انیسون مجاری جذب غذا را بازکرده و موجب تقویت بدن می‌شود؛ 

(۱۰ عدد انجیر برای افراد بزرگسال و ۵ عدد انجیر برای کودکان کافی است.)

مصرف آبگوشت، حلوا با آرد گندم یا برنج و بادام، شیر برنج، شیر بادام، کله پاچه، انواع حلیم ها در صورت داشتن معده خوب و هضم مناسب می‌تواند در چاق شدن مناسب افراد لاغر مفید باشد.

جوانه های شبدر- گندم-جو-شنبلیله درافزایش وزن وقدرت بدن بسیار موثر است.

جهت تهیه پودر گیاهی چاق کننده و افزایش قدرت و بنیه بدن سفارش دهید

مهندس میرشکاریان : 04133323536

 




طبقه بندی: راههای طبیعی برای چاق شدن، 

تاریخ : یکشنبه 14 دی 1393 | 01:47 ب.ظ | نویسنده : حکیم میرشکاریان بابکی | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
 فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز

  • کار
  • شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic